.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایران توسعه یافته:2062 میلادی؟
بر اساس اين گزارش در ميان كشورهاي اسلامي تركيه به عنوان نخستين كشور به جمع كشورهاي توسعه يافته مي پيوندد. متوسط رشد اقتصادي اين كشور در ده سال گذشته بالغ بر 7/2 درصد بوده است. پيش بيني مي شود اين كشور در 28 سال آينده كشوري توسعه يافته شود. پس از اين كشو مالزي به عنوان دومين كشور اسلامي در 35 سال آينده و ايران نيز به عنوان سومين كشور اسلامي در 54 سال آينده به جمع ...
ایران توسعه یافته:2062 میلادی؟

بانك جهاني در گزارشي با اشاره به رو به كاهش بودن فاصله كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه پيش بيني كرد ايران به عنوان سومين كشور اسلامي تا سال 2062 به جمع كشورهاي توسعه يافته بپيوندد.

كميسيون رشد و توسعه بانك جهاني در گزارشي موسوم به «گزارش رشد» پيش بيني كرده است 25 كشور در حال توسعه از 13 تا 181 سال آينده از نظر ميزان توليد ناخالص داخلي سرانه به سطح كشورهاي صنعتي برسند.

بر اساس اين گزارش 150 كشور در حال توسعه در جهان وجود دارد كه 10 كشور از اين ميان 70 درصد و 25 كشور 90 درصد كل توليد ناخالص داخلي اين 150 كشور را به خود اختصاص داده اند.
عملكرد 25 كشور بزرگ در حال توسعه از نظر رشد اقتصادي در طي 10 سال گذشته متفاوت بوده است.كشورهاي صنعتي در اين مدت رشد دو درصدي را تجربه كرده اند و 25 كشور در حال توسعه رشدي بالاي اين رقم داشته اند و بنابراين طي اين مدت فاصله اين 25 كشور با كشورهاي صنعتي كمتر شده است.

ژاپن و كره جنوبي دو كشور در حال توسعه هستند كه از جنگ جهاني دوم به اين سو رشدي بيشتر از كشورهاي صنعتي را داشته اند و توانسته اند به جمع اين كشورها بپيوندند.

اما 25 كشوري كه به سرعت در حال رسيدن به كشورهاي توسعه يافته هستند عبارتند از ايران، چين، برزيل، هند، مكزيك، روسيه، آرژانتين، تركيه،اندونزي، لهستان، آفريقاي جنوبي، تايلند، ونزوئلا، مصر، مالزي، كلمبيا، فيليپين، پاكستان، شيلي، الجزاير، پرو، بنگلادش، نيجريه، مجارستان و روماني.
بر اساس اين گزارش متوسط رشد اقتصادي ايران در ده سال گذشته 2/3 درصد بوده است و با فرض افزايش اين رشد در سال هاي آينده پيش بيني شده است تا 54 سال ديگر اين كشور به جمع كشورهاي توسعه يافته از نظر ميزان توليد ناخالص داخلي سرانه و درآمد ملي سرانه بپيوندد.
بر اساس اين پيش بيني ايران دوازدهمين كشور در حال توسعه خواهد بود كه به جمع كشورهاي توسعه يافته راه مي يابد.

روسيه و آرژانتين نخستين كشورهايي خواهند بود كه به جمع اين كشورها مي پيوندند. متوسط رشد اقتصادي اين دو كشور طي ده سال گذشته به ترتيب 4/5 درصد و 7/1 درصد بوده است. اين دو كشور در 17 سال آينده توسعه يافته خواهند شد.

لهستان با متوسط رشد 3/4درصدي در ده سال گشته به عنوان سومين كشور در 22 سال آينده و چين با متوسط رشد 3/8 درصدي در 23 سال آينده توسعه يافته خواهند شد.

اندونزي نيز با رشد 3/1 درصدي به عنوان آخرين كشور در 181 سال آينده به جمع كشورهاي توسعه يافته مي پيوندد.

بر اساس اين گزارش در ميان كشورهاي اسلامي تركيه به عنوان نخستين كشور به جمع كشورهاي توسعه يافته مي پيوندد. متوسط رشد اقتصادي اين كشور در ده سال گذشته بالغ بر 7/2 درصد بوده است. پيش بيني مي شود اين كشور در 28 سال آينده كشوري توسعه يافته شود.

پس از اين كشو مالزي به عنوان دومين كشور اسلامي در 35 سال آينده و ايران نيز به عنوان سومين كشور اسلامي در 54 سال آينده به جع كشورهاي توسعه يافته مي پيوندند.

كشورهاي مصر در 118 سا ل آينده، پاكستان در 159 سال آينده، بنگلادش در 163 سال آينده و اندونزي در 181 سال آينده توسعه يافته خواهند شد.

بر اساس اين گزارش چنانچه ايران متوسط رشدي بالغ بر 4/5 درصد داشته باشد در سال 2050 و چنانچه متوسط رشدي بالغ بر 6/3 درصد داشته باشد در سال 2100 به جع كشورهاي توسعه يافته مي پيوندد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.